Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Beata Jungselius

Doktorand/projektassistent

Beata Jungselius
Doktorand/projektassistent
beata.jungselius@ait.gu.se

Besöksadress: Lindholmen Forskningsgången 6 , 41296 Göteborg


Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (Mer information)
412 96 Göteborg
www.ait.gu.se/lkit
Besöksadress: Forskningsgången 6 , 417 56 Göteborg

Om Beata Jungselius

Beata Jungselius är doktorand i tillämpad IT och skriver en avhandling om hur människor använder sociala medier. I sin forskning har hon bland annat studerat hur museibesökare dokumenterar och delar med sig av sina museibesök med hjälp av mobiltelefoner och sociala medier, hur människor kommunicerar med hjälp av likes och hur interaktion sker kring bilder på Instagram. Hon undervisar även på magisterprogrammet Lärande, kommunikation och IT (LK&IT) och är kursansvarig för institutionens programmeringskurs i Python med didaktisk inriktning som utvecklats på uppdrag av Skolverket.

Senaste publikationer

Instagram – det nya svarta?
Marie Grusell, Beata Jungselius
Snabbtänkt. Reflektioner från valet 2018 av ledande forskare, Sundsvall, Demicom, MIUN, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

Conceptualizing ‘Use’ in Social Media Studies
Beata Jungselius, Alexandra Weilenmann
SMSociety '18 Proceedings of the 9th International Conference on Social Media and Society, ACM International Conference Proceeding Series, Paper i proceeding 2018
Paper i proceeding

“She liked the picture so I think she liked it” Unpacking the social practice of liking
Beata Jungselius
Proceedings of International Conference Social Networks, Digital Traces and Electronic Communication, Paper i proceeding 2018
Paper i proceeding

Pokémon GO And Mobile Wellbeing: Initial Observations On Experiences And Reported Connection
Beata Jungselius, Alexandra Weilenmann, Mattias Rost
Proceedings of Mobile Wellbeing Workshop, NordiCHI 2016, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Traces of engagement: narrative-making practices with smartphones on a museum field trip
Thomas Hillman, Alexandra Weilenmann, Beata Jungselius, Tiina Leino Lindell
Learning, Media & Technology, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Fishing for followers: Using hashtags as like bait in social media
Beata Jungselius, Thomas Hillman, Alexandra Weilenmann
Internet Research, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2014
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Instagram at the museum: Communicating the museum experience through social photo sharing
Alexandra Weilenmann, Thomas Hillman, Beata Jungselius
Proceedings of the SIGCHI conference on Human factors in computing systems, Association for Computing Machinery (ACM), Paper i proceeding 2013
Paper i proceeding

"In just three hours I got like 22 likes on a pancake picture": Dealing with temporality in social media use and research
Thomas Hillman, Beata Jungselius, Alexandra Weilenmann
Proceedings of the SIGCHI conference on Human factors in computing systems, Paris: ACM Press, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2013
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 1 - 9 av 9

2018

Instagram – det nya svarta?
Marie Grusell, Beata Jungselius
Snabbtänkt. Reflektioner från valet 2018 av ledande forskare, Sundsvall, Demicom, MIUN, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

Conceptualizing ‘Use’ in Social Media Studies
Beata Jungselius, Alexandra Weilenmann
SMSociety '18 Proceedings of the 9th International Conference on Social Media and Society, ACM International Conference Proceeding Series, Paper i proceeding 2018
Paper i proceeding

“She liked the picture so I think she liked it” Unpacking the social practice of liking
Beata Jungselius
Proceedings of International Conference Social Networks, Digital Traces and Electronic Communication, Paper i proceeding 2018
Paper i proceeding

2016

Pokémon GO And Mobile Wellbeing: Initial Observations On Experiences And Reported Connection
Beata Jungselius, Alexandra Weilenmann, Mattias Rost
Proceedings of Mobile Wellbeing Workshop, NordiCHI 2016, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Traces of engagement: narrative-making practices with smartphones on a museum field trip
Thomas Hillman, Alexandra Weilenmann, Beata Jungselius, Tiina Leino Lindell
Learning, Media & Technology, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2014

Fishing for followers: Using hashtags as like bait in social media
Beata Jungselius, Thomas Hillman, Alexandra Weilenmann
Internet Research, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2014
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2013

Instagram at the museum: Communicating the museum experience through social photo sharing
Alexandra Weilenmann, Thomas Hillman, Beata Jungselius
Proceedings of the SIGCHI conference on Human factors in computing systems, Association for Computing Machinery (ACM), Paper i proceeding 2013
Paper i proceeding

"In just three hours I got like 22 likes on a pancake picture": Dealing with temporality in social media use and research
Thomas Hillman, Beata Jungselius, Alexandra Weilenmann
Proceedings of the SIGCHI conference on Human factors in computing systems, Paris: ACM Press, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2013
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2012

Visar 1 - 9 av 9

Sidansvarig: Peter Larsson|Sidan uppdaterades: 2018-01-31
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?