Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Karin Ekman

Doktorand

Karin Ekman
Doktorand
karin.ekman@ait.gu.se
0 31-772 2432
0733-665267

Besöksadress: Forskningsgången 6 , 41756 Göteborg


Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (Mer information)
412 96 Göteborg
www.ait.gu.se/lkit
Besöksadress: Forskningsgången 6 , 417 56 Göteborg

Om Karin Ekman

Karins forskning handlar om hur miljöundervisningen påverkas av användandet av nya digitala hjälpmedel, som till exempel uppkopplade digitala mätstationer och medborgarforskning (citizen science).

Karin är utbildad gymnasielärare med inriktning mot geografi och biologi och har även undervisat i miljökunskap och naturkunskap. Min huvudsakliga lärarerfarenhet har jag som Universitetsadjunkt i Naturgeografi vid Högskolan i Skövde, men har de senaste åren arbetat på Chalmers, där hon arbetar 20% som samordnare på avdelningen för Ingenjörsutbildningsvetenskap, EER på Institutionen för Vetenskapens Kommunikation och Lärande.

Karin är, sedan september 2016, doktorand i tillämpad Informationsteknologi med inriktning mot utbildningsvetenskap vid IT-fakulteten, institutionen för tillämpad IT och är antagen till Forskarskolan i utbildningsvetenskap vid Centrum för utbildningsvetenskap och lärarforskning (CUL).  Huvudhandledare är Alexandra Weilenmann, docent vid institutionen för tillämpad IT, och bihandledare är Johan Lundin, professor vid institutionen för tillämpad IT, och Thomas Hillman, docent vid Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande.

 

 

Senaste publikationer

Attitudes towards IT and use of LMS in Teacher Education: A Swedish case study.
Karin Ekman, Johan Lundin, Lars Svensson
Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference , Paper i proceeding 2015
Paper i proceeding

Visar 1 - 1 av 1

2015

Attitudes towards IT and use of LMS in Teacher Education: A Swedish case study.
Karin Ekman, Johan Lundin, Lars Svensson
Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference , Paper i proceeding 2015
Paper i proceeding

Visar 1 - 1 av 1

Sidansvarig: Peter Larsson|Sidan uppdaterades: 2018-01-31
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?