Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Karin Ekman

Doktorand

Karin Ekman
Doktorand
karin.ekman@ait.gu.se
0 31-772 2432
0733-665267

Besöksadress: Forskningsgången 6 , 41756 Göteborg


Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (Mer information)
412 96 Göteborg
www.ait.gu.se/lkit
Besöksadress: Forskningsgången 6 , 417 56 Göteborg

Om Karin Ekman

Karins forskning handlar om användandet av uppkopplade digitala mätstationer i medborgarforskning (citizen science) och i miljöundervisning. Hur använder man den data man samlar in och till vad använder man den?

Karin är utbildad gymnasielärare med inriktning mot geografi och biologi och har även undervisat i miljökunskap och naturkunskap. Min huvudsakliga lärarerfarenhet har jag som Universitetsadjunkt i Naturgeografi vid Högskolan i Skövde, men har de senaste åren arbetat på Chalmers, och arbetar fortfarande (20%) på avdelningen för Ingenjörsutbildningsvetenskap, EER på Institutionen för Vetenskapens Kommunikation och Lärande.

Karin är, sedan september 2016, doktorand i Tillämpad Informationsteknologi med inriktning mot utbildningsvetenskap vid IT-fakulteten, institutionen för tillämpad IT och är antagen till Forskarskolan i utbildningsvetenskap vid Centrum för utbildningsvetenskap och lärarforskning (CUL).  Huvudhandledare är Alexandra Weilenmann, professor vid institutionen för tillämpad IT, och bihandledare är Johan Lundin, professor vid institutionen för tillämpad IT, och Thomas Hillman, docent vid Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande.

 

 

Senaste publikationer

Enabling interaction and engagement to pursue behaviour change in Citizen Science initiatives
Karin Ekman, Alexandra Weilenmann
CitSci2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Environmental monitoring and the use of sensor-generated data in Environmental Education
Karin Ekman
Proceedings of the 6th International Conference on Designs for Learning, 23-25 May, 2018, Bergen Norway, University of Bergen, Norway, Centre for the Science of Learning & Technology (SLATE) , Paper i proceeding 2018
Paper i proceeding

Attitudes towards IT and use of LMS in Teacher Education: A Swedish case study.
Karin Ekman, Johan Lundin, Lars Svensson
Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference , Paper i proceeding 2015
Paper i proceeding

Visar 1 - 3 av 3

2019

Enabling interaction and engagement to pursue behaviour change in Citizen Science initiatives
Karin Ekman, Alexandra Weilenmann
CitSci2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2018

Environmental monitoring and the use of sensor-generated data in Environmental Education
Karin Ekman
Proceedings of the 6th International Conference on Designs for Learning, 23-25 May, 2018, Bergen Norway, University of Bergen, Norway, Centre for the Science of Learning & Technology (SLATE) , Paper i proceeding 2018
Paper i proceeding

2015

Attitudes towards IT and use of LMS in Teacher Education: A Swedish case study.
Karin Ekman, Johan Lundin, Lars Svensson
Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference , Paper i proceeding 2015
Paper i proceeding

Visar 1 - 3 av 3

Sidansvarig: Peter Larsson|Sidan uppdaterades: 2018-01-31
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?