Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT

Del av Institutionen för tillämpad informationsteknologi vid IT-fakulteten

Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
412 96 Göteborg
Leveransadress: Forskningsgången 6
Besöksadress: Forskningsgången 6, 417 56 Göteborg

Webbplats: www.ait.gu.se/lkit

Viceprefekt: Johan Lundin

Om enheten

LKIT:s arbete är tvärvetenskapligt och involverar personer med bakgrund inom bland annat lingvistik, pedagogik, informatik, datavetenskap, media och kommunikationsvetenskap samt tillämpad IT. Avdelningen ger magisterprogrammet "Lärande, kommunikation och IT", ett antal fristående kurser och är delaktiga i flera andra utbildningar vid Göteborgs universitet samt flera universitetsgemensamma, nationella och internationella forskningssamarbeten och nätverk.

Senaste publikationer

“Going on trial”: Teachers’ team performance in social media when facing a critical incident
Louise Peterson, Annika Lantz-Andersson, Thomas Hillman, Mona Lundin, Annika Bergviken Rensfeldt
Virtual Learning Sites as Languaging Spaces - Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes, Cham, Switzerland, Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

What’s next for Ed-Tech? Critical hopes and concerns for the 2020s
Neil Selwyn, Thomas Hillman, Rebecca Eynon, Giselle Ferreira, Jeremy Knox et al.
Learning, Media & Technology, Inledande text i tidskrift 2019
Inledande text i tidskrift

A “situated ethics” for researching teacher professionals’ emerging Facebook group discussions
Annika Bergviken Rensfeldt, Thomas Hillman, Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin, Louise Peterson
Designs for Experimentation and Inquiry: Approaching Learning and Knowing in Digital Transformation. Åsa Mäkitalo, Todd E. Nicewonger, Mark Elam (red.), New York, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Participation and Mathematization in Introductory Algebra Classrooms: The Case of Sweden
Cecilia Kilhamn, Thomas Hillman, Roger Säljö
Encountering Algebra. A Comparative Study of Classrooms in Finland, Norway, Sweden, and the USA. Kilhamn C., Säljö R. (red.), Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Selfies in the wild: Studying selfie photography as a local practice
Alexandra Weilenmann, Thomas Hillman
Mobile Media and Communication, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Inequalities of Professional Learning on Social Media Platforms
Annika Bergviken Rensfeldt, Thomas Hillman
Proceedings of the Weizenbaum Conference, "Challenges of Digital Inequality - Digital Education, Digital Work, Digital Life", Berlin, Germany, 2019, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Rendering controversial socioscientific issues legible through digital mapping tools
Anne Solli, Åsa Mäkitalo, Thomas Hillman
International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Personer

Visar 1 - 19 av 19

Namn Titel Telefon E-post
Arkenback-Sundström, Charlotte Doktorand charlotte.arkenback-sundstrom@ait.gu.se
Barendregt, Wolmet Universitetslektor wolmet.barendregt@ait.gu.se
Ekman, Karin Doktorand 031-772 2432 karin.ekman@ait.gu.se
Ericsson, Elin Doktorand elin.ericsson@ait.gu.se
Gander, Anna Jia Postdoktor anna.jia.gander@ait.gu.se
Grigic Magnusson, Anita Doktorand anita.magnusson@ait.gu.se
Hillman, Thomas Universitetslektor 031-786 2205 thomas.hillman@ait.gu.se
Hård af Segerstad, Ylva Universitetslektor 031-786 3220 ylva.hard-af-segerstad@ait.gu.se
Jungselius, Beata Doktorand/​projektassistent beata.jungselius@ait.gu.se
Kiesewetter, Svea Doktorand 031-786 6061 svea.kiesewetter@ait.gu.se
Lindström, Nils Berner Seniorforskare 031-786 2421 berner.lindstrom@ait.gu.se
Lindwall, Oskar Universitetslektor 031-786 2038 oskar.lindwall@ait.gu.se
Lundin, Johan Professor, Avd-/​sektionschef, inst johan.lundin@ait.gu.se
Ponti, Marisa Universitetslektor 031-786 6190 marisa.ponti@ait.gu.se
Sellberg, Charlott Universitetslektor 031-786 6557 charlott.sellberg@ait.gu.se
Serholt, Sofia Universitetslektor 031-786 6555 sofia.serholt@ait.gu.se
Svensson, Lars Professor, gäst lars.svensson@ait.gu.se
Tallvid, Martin Universitetslektor, adjungerad martin.tallvid@ait.gu.se
von Feilitzen, Mattias Pedagogisk utvecklare 031-786 2744 mattias.von.feilitzen@ait.gu.se

Visar 1 - 19 av 19

Visar 41 - 50 av 66

2016

Sharing repertoires and sharing apps - Norms for participation in a teacher profession-based social media group
Annika Lantz-Andersson, Louise Peterson, Thomas Hillman, Mona Lundin, Annika Bergviken Rensfeldt
Paper for EARLI – SIG 10, 21 and 25 conference 28-29 August, 2016, Tartu, Estonia , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Powers forming the digitized teacher subjectivity: Self-technologies and algorithmic powers
Annika Bergviken Rensfeldt, Thomas Hillman, Mona Lundin, Louise Peterson, Annika Lantz-Andersson
Foucault at 90, University of West Scotland, Ayr campus. June 22-23 2016, Scotland. , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2015

Situated Social Media Use: A Methodological Approach to Locating Social Media Practices and Trajectories
Thomas Hillman, Alexandra Weilenmann
Proceedings of the 33rd Annual ACM Conference on Human Factors in Computing Systems, Association for Computing Machinery (ACM), Paper i proceeding 2015
Paper i proceeding

Science and Gamification: The Odd Couple?
Marisa Ponti, Thomas Hillman, Igor Stankovic
Proceedings of the 2015 Annual Symposium on Computer-Human Interaction in Play, Poster (konferens) 2015
Poster (konferens)

Designing Futures for Learning in the Crowd: New Challenges and Opportunities for CSCL
Marisa Ponti, Niclas Hagen, Thomas Hillman, Dick Kasperowski, Christopher Kullenberg et al.
Lindwall, O., Häkkinen, P., Koschman, T. Tchounikine, P. & Ludvigsen, S. (Eds.) (2015). Exploring the Material Conditions of Learning: The Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) Conference , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2015
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2014

Fishing for followers: Using hashtags as like bait in social media
Beata Jungselius, Thomas Hillman, Alexandra Weilenmann
Internet Research, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2014
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Digitala teknologier omformas i matematikundervisining
Thomas Hillman, Roger Säljö
A. Lantz-Andersson & R. Säljö (Red.), Lärare i den uppkopplade skolan, Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2014
Kapitel i bok

Tracing the construction of mathematical activity with an advanced graphing calculator to understand the roles of technology developers, teachers and students
Thomas Hillman
The International Journal for Technology in Mathematics Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2014
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Structural and Pedagogical Diversity in Swedish Grade Six Algebra Classrooms
Cecilia Kilhamn, Thomas Hillman
Proceedings of the ninth annual conference of the Swedish Society for Mathematics Education Research (MADIF), Paper i proceeding 2014
Paper i proceeding

Visar 41 - 50 av 66

Sidansvarig: Peter Larsson|Sidan uppdaterades: 2019-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://ait.gu.se/om-institutionen/avdelningen-for-larande--kommunikation-och-it/?publicationPageNumber=5&selectedTab=3&languageId=100000&disableRedirect=true&returnUrl=http%3A%2F%2Fait.gu.se%2Fenglish%2Fabout-us%2Fdivision-of-learning--communication-and-it%2Fstaff%2F%3Fprint%3Dtrue%26publicationPageNumber%3D7%26selectedTab%3D2%26languageId%3D100001%26userId%3Dxhilth%26userName%3DThomas%2BHillman&userId=xhilth&userName=Thomas+Hillman
Utskriftsdatum: 2019-12-10