Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT

Del av Institutionen för tillämpad informationsteknologi vid IT-fakulteten

Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
412 96 Göteborg
Leveransadress: Forskningsgången 6
Besöksadress: Forskningsgången 6, 417 56 Göteborg

Webbplats: www.ait.gu.se/lkit

Viceprefekt: Johan Lundin

Om enheten

LKIT:s arbete är tvärvetenskapligt och involverar personer med bakgrund inom bland annat lingvistik, pedagogik, informatik, datavetenskap, media och kommunikationsvetenskap samt tillämpad IT. Avdelningen ger magisterprogrammet "Lärande, kommunikation och IT", ett antal fristående kurser och är delaktiga i flera andra utbildningar vid Göteborgs universitet samt flera universitetsgemensamma, nationella och internationella forskningssamarbeten och nätverk.

Senaste publikationer

Teachers' Expected and Perceived Gains of Participation in Classroom Based Design Activities
Peter Börjesson, Wolmet Barendregt, E. Eriksson, Olof Torgersson, T. Bekker
CHI '19 Proceedings of the 2019 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems , ACM Digital Library, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

What's Missing: The Role of Instructional Design in Children's Games-Based Learning
L. Benton, A. Vasalou, Wolmet Barendregt, Leona Bunting, A. Revesz et al.
Proceedings of the 2019 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

When robot personalisation does not help: Insights from a robot-supported learning study
Alex Gao, Wolmet Barendregt, Mohammad Obaid, Ginevra Castellano
Proceedings of RO-MAN'. 27th International Symposium on Robot and Human Interactive Communication, IEEE, Paper i proceeding 2018
Paper i proceeding

Uncovering Failures of Game Design for Educational Content (and How to Fix Them)
Kay Berkling, Heiko Faller, Micha Piertzik, Wolmet Barendregt, Laura Benton
Computers Supported Education, Springer International Publishing AG, part of Springer Nature, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

Endowing a Robotic Tutor with Empathic Qualities: Design and Pilot Evaluation
Mohammad Obaid, Ruth Aylett, Wolmet Barendregt, Christina Basedow, Lee J. Corrigan et al.
International Journal of Humanoid Robotics, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The Merits of Situated Evaluation as an Alternative UX Evaluation Method to Understand Appropriation
Peter Börjesson, Wolmet Barendregt, Eva Eriksson, Olof Torgersson, Liza Arvidsson et al.
Interaction Design & Architecture(s), Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Intermediate-Level Knowledge in Child-Computer Interaction
Wolmet Barendregt, Tilde Bekker, Peter Börjesson, Eva Eriksson, Asimina Vasalou et al.
Proceedings of the 17th ACM Conference on Interaction Design and Children, Pages 699-704, ACM Press, Paper i proceeding 2018
Paper i proceeding

Modelling the Roles of Designers and Teaching Staff when Doing Participatory Design with Children in Special Education
Wolmet Barendregt, Peter Börjesson, Eva Eriksson, Olof Torgersson, Tilde Bekker et al.
Proceedings of the 15th Participatory Design Conference: Full Papers - Volume 1, PDC '18, Paper i proceeding 2018
Paper i proceeding

Critical Robotics – Exploring a New Paradigm
Sara Ljungblad, Sofia Serholt, Tijana Milosevic, Niamh Ni Bhroin, Rikke Toft Nørgård et al.
Proceedings of NordiCHI'18, ACM, Paper i proceeding 2018
Paper i proceeding

Editorial: Special Issue on Assumptions About the Concept of Childhood and the Roles of Children in Design
Tilde Bekker, Wolmet Barendregt, Helle Marie Skovbjerg, Monica Landoni, Emma Nichol et al.
International Journal of Child-Computer Interaction, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Personer

Visar 1 - 19 av 19

Namn Titel Telefon E-post
Grigic Magnusson, Anita Doktorand anita.magnusson@ait.gu.se
Gander, Anna Jia Postdoktor anna.jia.gander@ait.gu.se
Jungselius, Beata Doktorand/​projektassistent beata.jungselius@ait.gu.se
Lindström, Berner Seniorforskare 031-786 2421 berner.lindstrom@ait.gu.se
Sellberg, Charlott Universitetslektor 031-786 6557 charlott.sellberg@ait.gu.se
Arkenback-Sundström, Charlotte Doktorand charlotte.arkenback-sundstrom@ait.gu.se
Ericsson, Elin Doktorand elin.ericsson@ait.gu.se
Lundin, Johan Professor, Avd-/​sektionschef, inst johan.lundin@ait.gu.se
Ekman, Karin Doktorand 031-772 2432 karin.ekman@ait.gu.se
Svensson, Lars Professor, gäst lars.svensson@ait.gu.se
Ponti, Marisa Universitetslektor 031-786 6190 marisa.ponti@ait.gu.se
Tallvid, Martin Universitetslektor, adjungerad martin.tallvid@ait.gu.se
von Feilitzen, Mattias Pedagogisk utvecklare 031-786 2744 mattias.von.feilitzen@ait.gu.se
Lindwall, Oskar Universitetslektor 031-786 2038 oskar.lindwall@ait.gu.se
Serholt, Sofia Universitetslektor 031-786 6555 sofia.serholt@ait.gu.se
Kiesewetter, Svea Doktorand 031-786 6061 svea.kiesewetter@ait.gu.se
Hillman, Thomas Universitetslektor 031-786 2205 thomas.hillman@ait.gu.se
Barendregt, Wolmet Universitetslektor wolmet.barendregt@ait.gu.se
Hård af Segerstad, Ylva Universitetslektor 031-786 3220 ylva.hard-af-segerstad@ait.gu.se

Visar 1 - 19 av 19

Visar 21 - 30 av 67

2016

Handling Differences in Skills: Parents and Children Playing Trine and Little Big Planet
Wolmet Barendregt
Well Played, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Legitimate Participation in the Classroom Context – Adding Learning Goals to Participatory Design
Wolmet Barendregt, Mathilde M. Bekker, Peter Börjesson, Eva Eriksson, Olof Torgersson
15th International ACM Conference on Interaction Design and Children (IDC), Univ Cent Lancashire, England, JUN 21-24, 2016, Association for Computing Machinery (ACM), Paper i proceeding 2016
Paper i proceeding

The Role Definition Matrix: Creating a Shared Understanding of Children’s Participation in the Design Process
Wolmet Barendregt, Mathilde M. Bekker, Peter Börjesson, Eva Eriksson, Olof Torgersson
15th International ACM Conference on Interaction Design and Children (IDC), Univ Cent Lancashire, Child Comp Interact, Media City, ENGLAND, JUN 21-24, 2016 , Association for Computing Machinery (ACM), Paper i proceeding 2016
Paper i proceeding

Being Explicit about Underlying Values, Assumptions and Views when Designing for Children in the IDC Community
Helle Marie Skovbjerg, M.M. Bekker, Wolmet Barendregt
Proceedings of IDC 2016, Association for Computing Machinery (ACM), Paper i proceeding 2016
Paper i proceeding

Robots Tutoring Children: Longitudinal Evaluation of Social Engagement in Child-Robot Interaction
Sofia Serholt, Wolmet Barendregt
Proceedings of NordiCHI 2016, Association for Computing Machinery (ACM), Paper i proceeding 2016
Paper i proceeding

Students’ Normative Perspectives on Classroom Robots
Sofia Serholt, Wolmet Barendregt, Dennis Kuester, Aidan Jones, Patrícia Alves-Oliveira et al.
What Social Robots Can and Should Do, IOS Press, Paper i proceeding 2016
Paper i proceeding

Robo2Box: A Toolkit to Elicit Children's Design Requirements for Classroom Robots
M. Obaid, A. E. Yantac, Wolmet Barendregt, G. Kirlangic, T. Goksun
Social Robotics, Springer, Kapitel i bok 2016
Kapitel i bok

Are we really adressing the human in human-robot interaction? Adopting the phenomenologically-situated paradigm
Sara Ljungblad, Sofia Serholt, Wolmet Barendregt, Pamela Lindgren, Mohammad Obaid
CFP Robophilosophy 2016/Research Network for Transdisciplinary Studies in Social Robotics, TRANSOR 2016, Aarhus, Denmark, 17-21 October 2016, IOS Press, Paper i proceeding 2016
Paper i proceeding

Map reading with an empathic robot tutor
Lynne Hall, Colette Hume, Sarah Tazzyman, Amol A. Deshmukh, Srinivasan Janarthanam et al.
ACMIEEE International Conference on Human-Robot Interaction, IEEE, Paper i proceeding 2016
Paper i proceeding

Makerspace in School – Experiences from a Large-Scale National Testbed
Eva Eriksson, Carl Heath, Wolmet Barendregt, Olof Torgersson, Peter Ljungstrand et al.
FabLearn Europe 2016, Paper i proceeding 2016
Paper i proceeding

Visar 21 - 30 av 67

Sidansvarig: Peter Larsson|Sidan uppdaterades: 2019-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?