Del av Institutionen för tillämpad informationsteknologi vid IT-fakulteten
Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
412 96
Göteborg
Leveransadress:
Forskningsgången 6
Besöksadress: Forskningsgången 6,
417 56 Göteborg
Webbplats: www.ait.gu.se/lkit
Viceprefekt: Johan Lundin
LKIT:s arbete är tvärvetenskapligt och involverar personer med bakgrund inom bland annat lingvistik, pedagogik, informatik, datavetenskap, media och kommunikationsvetenskap samt tillämpad IT. Avdelningen ger magisterprogrammet "Lärande, kommunikation och IT", ett antal fristående kurser och är delaktiga i flera andra utbildningar vid Göteborgs universitet samt flera universitetsgemensamma, nationella och internationella forskningssamarbeten och nätverk.
“Going on trial”: Teachers’ team performance in social media when facing a critical incident
Louise Peterson, Annika Lantz-Andersson, Thomas Hillman, Mona Lundin, Annika Bergviken Rensfeldt
Virtual Learning Sites as Languaging Spaces - Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes,
Cham, Switzerland,
Palgrave Macmillan,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Navigating the Complexity of Socio-scientific Controversies—How Students Make Multiple Voices Present in Discourse
Anne Solli, Thomas Hillman, Åsa Mäkitalo
Research in Science Education,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
What’s next for Ed-Tech? Critical hopes and concerns for the 2020s
Neil Selwyn, Thomas Hillman, Rebecca Eynon, Giselle Ferreira, Jeremy Knox et al.
Learning, Media & Technology,
Inledande text i tidskrift
2019
Inledande text i tidskrift
A “situated ethics” for researching teacher professionals’ emerging Facebook group discussions
Annika Bergviken Rensfeldt, Thomas Hillman, Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin, Louise Peterson
Designs for Experimentation and Inquiry: Approaching Learning and Knowing in Digital Transformation. Åsa Mäkitalo, Todd E. Nicewonger, Mark Elam (red.),
New York,
Routledge,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Participation and Mathematization in Introductory Algebra Classrooms: The Case of Sweden
Cecilia Kilhamn, Thomas Hillman, Roger Säljö
Encountering Algebra. A Comparative Study of Classrooms in Finland, Norway, Sweden, and the USA. Kilhamn C., Säljö R. (red.),
Cham,
Springer,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Selfies in the wild: Studying selfie photography as a local practice
Alexandra Weilenmann, Thomas Hillman
Mobile Media and Communication,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Brave new platforms: a possible platform future for highly decentralised schoolin
Thomas Hillman, Annika Bergviken Rensfeldt, Jonas Ivarsson
Learning, Media & Technology,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Inequalities of Professional Learning on Social Media Platforms
Annika Bergviken Rensfeldt, Thomas Hillman
Proceedings of the Weizenbaum Conference, "Challenges of Digital Inequality - Digital Education, Digital Work, Digital Life", Berlin, Germany, 2019,
Paper i proceeding
2019
Paper i proceeding
Rendering controversial socioscientific issues legible through digital mapping tools
Anne Solli, Åsa Mäkitalo, Thomas Hillman
International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Self-presentation in digital media among adolescent patients with obesity: Striving for integrity, risk-reduction, and social recognition
Christopher Holmberg, Christina Berg, Thomas Hillman, Lauren Lissner, John Chaplin
Digital Health,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Visar 1 - 19 av 19
Visar 1 - 19 av 19
Visar 21 - 30 av 66
Teachers ‘liking’ their work? Exploring the digital labor of networked professional publics.
Annika Bergviken Rensfeldt, Thomas Hillman, Neil Selwyn
Selected Papers of #AoIR2017: The 18th Annual Conference of the Association of Internet Researchers, 18-21 October 2017, Tartu, Estonia..,
Tartu, Estonia: AoIR.,
Paper i proceeding
2017
Paper i proceeding
Professional identity management in a thematic Facebook group
Louise Peterson, Annika Lantz-Andersson, Thomas Hillman, Annika Bergviken Rensfeldt, Mona Lundin
European Association for Research on Learning and Instruction conference, EARLI. 29 August – 2 September, University of Tampere, Tampere, Finland.,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Sharing repertoires in a teacher professional Facebook group
Annika Lantz-Andersson, Louise Peterson, Thomas Hillman, Mona Lundin, Annika Bergviken Rensfeldt
Learning, Culture and Social Interaction,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Social Media As Arenas For Teacher Professional Development
Mona Lundin, Annika Lantz-Andersson, Annika Bergviken Rensfeldt, Thomas Hillman, Louise Peterson
Konferens bidrag: ECER 2017 Copenhagen - The European Conference on Educational Research,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
The culture of contribution in citizen science: Programs and anti-programs
Dick Kasperowski, Thomas Hillman
Annual Meeting of the Society for Social Studies of Science (4S). August 30 - September 2, 2017. STS (In)Sensibilities. Boston, USA,
Paper i proceeding
2017
Paper i proceeding
Students Exploring Online Information On Socio-scientific Controversies Using Digital Mapping Tools
Anne Solli, Thomas Hillman, Åsa Mäkitalo
ESERA conference, august 21 - 25, Dublin, Irland,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Online instructional videos and the demonstration and acquisition of practical skills.
Oskar Lindwall, Bryn Evans, Barry Brown, Thomas Hillman
IIEMCA Biennial conference in Columbus, Ohio, USA JULY 10-13, 2017.,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Getting It Right or Being Top Rank: Games in Citizen Science
Marisa Ponti, Thomas Hillman, Dick Kasperowski, Christopher Kullenberg
CSA 2017,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Hur och vad för mat presenterar ungdomar i sociala medier? En studie av Instagram
Christopher Holmberg, Thomas Hillman, John Chaplin, Christina Berg
Dietistaktuellt,
Artikel i övriga tidskrifter
2016
Artikel i övriga tidskrifter
Mobile Wellbeing
M. Rost, J. Rooksby, Alexandra Weilenmann, Thomas Hillman, P. Dobrin et al.
Proceedings of the Nordichi '16: The 9th Nordic Conference on Human-Computer Interaction - Game Changing Design,
ACM,
Paper i proceeding
2016
Paper i proceeding
Visar 21 - 30 av 66