Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT

Del av Institutionen för tillämpad informationsteknologi vid IT-fakulteten

Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
412 96 Göteborg
Leveransadress: Forskningsgången 6
Besöksadress: Forskningsgången 6, 417 56 Göteborg

Webbplats: www.ait.gu.se/lkit

Viceprefekt: Johan Lundin

Om enheten

LKIT:s arbete är tvärvetenskapligt och involverar personer med bakgrund inom bland annat lingvistik, pedagogik, informatik, datavetenskap, media och kommunikationsvetenskap samt tillämpad IT. Avdelningen ger magisterprogrammet "Lärande, kommunikation och IT", ett antal fristående kurser och är delaktiga i flera andra utbildningar vid Göteborgs universitet samt flera universitetsgemensamma, nationella och internationella forskningssamarbeten och nätverk.

Senaste publikationer

Challenges in Mathematics Teachers' Introduction to a Digital Textbook: Analyzing Contradictions
Marie Utterberg, Martin Tallvid, Johan Lundin, Berner Lindström
Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2018, Chesapeake, VA, Association for the Advancement of Computing in Education (AACE), Paper i proceeding 2018
Paper i proceeding

Conditions Influencing Mathematics Teachers´ Uptake of Digital Tools – a Systematic Literature Review
Marie Utterberg, Johan Lundin, Berner Lindström
In P. Resta & S. Smith (Eds.), Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2017 (pp. 2016-2029). Chesapeake, VA: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE), Paper i proceeding 2017
Paper i proceeding

Making collaboration work - developing boundary work and boundary awareness in emergency exercises
A. Andersson, Berner Lindström
Journal of Workplace Learning, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Work-based learning through negotiated projects - exploring learning at the boundary
Anne Algers, Berner Lindström, Lars Svensson
Higher Education, Skills and Work-Based Learning, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Can Children Enhance Their Arithmetic Competence by Playing a Specially Designed Computer Game?
Ingemar Holgersson, Wolmet Barendregt, Elisabeth Rietz Leppänen, Torgny Ottosson, Berner Lindström
Cursiv, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Fingu—A Game to Support Children’s Development of Arithmetic Competence: Theory, Design and Empirical Research
Ingemar Holgersson, Wolmet Barendregt, Jonas Emanuelsson, Torgny Ottosson, Elisabeth Rietz Leppänen et al.
International Perspectives on Teaching and Learning Mathematics with Virtual Manipulatives, Springer, Kapitel i bok 2016
Kapitel i bok

Resources and Filters – Analysing the Digital Divide in a 1:1 Environment.
Therése Haglind, Anna-Lena Godhe, Berner Lindström
International Journal for Infonomics, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2015
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Exploring the Relationship between Sanctioned and Unsanctioned Laptop use in a 1:1 Classroom.
Martin Tallvid, Johan Lundin, Lars Svensson, Berner Lindström
Journal of Educational Technology & Society, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2015
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Professional development of teachers in a MOOC
Niklas Karlsson, Anna-Lena Godhe, Linda Bradley, Berner Lindström
Proceedings of the 22nd International Conference on Computers in Education, Paper i proceeding 2014
Paper i proceeding

Personer

Visar 1 - 18 av 18

Namn Titel Telefon E-post
Arkenback-Sundström, Charlotte Doktorand charlotte.arkenback-sundstrom@ait.gu.se
Barendregt, Wolmet Universitetslektor wolmet.barendregt@ait.gu.se
Ekman, Karin Doktorand 031-772 2432 karin.ekman@ait.gu.se
Ericsson, Elin Doktorand elin.ericsson@ait.gu.se
Gander, Anna Jia Postdoktor anna.jia.gander@gu.se
Grigic Magnusson, Anita Doktorand anita.magnusson@ait.gu.se
Hillman, Thomas Universitetslektor 031-786 2205 thomas.hillman@ait.gu.se
Hård af Segerstad, Ylva Universitetslektor 031-786 3220 ylva.hard-af-segerstad@ait.gu.se
Jungselius, Beata Doktorand/​projektassistent beata.jungselius@ait.gu.se
Lindroth, Tomas Universitetslektor tomas.lindroth@ait.gu.se
Lindström, Berner Seniorforskare 031-786 2421 berner.lindstrom@ait.gu.se
Lundin, Johan Professor, Avd-/​sektionschef, inst johan.lundin@ait.gu.se
Ponti, Marisa Universitetslektor 031-786 6190 marisa.ponti@ait.gu.se
Sellberg, Charlott Universitetslektor 031-786 6557 charlott.sellberg@ait.gu.se
Serholt, Sofia Universitetslektor 031-786 6555 sofia.serholt@ait.gu.se
Svensson, Lars Professor, gäst lars.svensson@ait.gu.se
Tallvid, Martin Universitetslektor, adjungerad martin.tallvid@ait.gu.se
von Feilitzen, Mattias Pedagogisk utvecklare 031-786 2744 mattias.von.feilitzen@ait.gu.se

Visar 1 - 18 av 18

Visar 1 - 10 av 91

2018

Challenges in Mathematics Teachers' Introduction to a Digital Textbook: Analyzing Contradictions
Marie Utterberg, Martin Tallvid, Johan Lundin, Berner Lindström
Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2018, Chesapeake, VA, Association for the Advancement of Computing in Education (AACE), Paper i proceeding 2018
Paper i proceeding

2017

Conditions Influencing Mathematics Teachers´ Uptake of Digital Tools – a Systematic Literature Review
Marie Utterberg, Johan Lundin, Berner Lindström
In P. Resta & S. Smith (Eds.), Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2017 (pp. 2016-2029). Chesapeake, VA: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE), Paper i proceeding 2017
Paper i proceeding

Making collaboration work - developing boundary work and boundary awareness in emergency exercises
A. Andersson, Berner Lindström
Journal of Workplace Learning, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2016

Work-based learning through negotiated projects - exploring learning at the boundary
Anne Algers, Berner Lindström, Lars Svensson
Higher Education, Skills and Work-Based Learning, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Can Children Enhance Their Arithmetic Competence by Playing a Specially Designed Computer Game?
Ingemar Holgersson, Wolmet Barendregt, Elisabeth Rietz Leppänen, Torgny Ottosson, Berner Lindström
Cursiv, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Fingu—A Game to Support Children’s Development of Arithmetic Competence: Theory, Design and Empirical Research
Ingemar Holgersson, Wolmet Barendregt, Jonas Emanuelsson, Torgny Ottosson, Elisabeth Rietz Leppänen et al.
International Perspectives on Teaching and Learning Mathematics with Virtual Manipulatives, Springer, Kapitel i bok 2016
Kapitel i bok

2015

Resources and Filters – Analysing the Digital Divide in a 1:1 Environment.
Therése Haglind, Anna-Lena Godhe, Berner Lindström
International Journal for Infonomics, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2015
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Exploring the Relationship between Sanctioned and Unsanctioned Laptop use in a 1:1 Classroom.
Martin Tallvid, Johan Lundin, Lars Svensson, Berner Lindström
Journal of Educational Technology & Society, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2015
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2014

Professional development of teachers in a MOOC
Niklas Karlsson, Anna-Lena Godhe, Linda Bradley, Berner Lindström
Proceedings of the 22nd International Conference on Computers in Education, Paper i proceeding 2014
Paper i proceeding

Visar 1 - 10 av 91

Sidansvarig: Peter Larsson|Sidan uppdaterades: 2018-01-31
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?