Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Jonas Ivarsson

Universitetslektor

Jonas Ivarsson
Universitetslektor
Akademisk grad: Docent,
jonas.ivarsson@gu.se
031-786 2473
0766-182473

Besöksadress: Forskningsgången 6 , 41756 Göteborg


Inst tillämpad IT, avd för informatik vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (Mer information)
412 96 Göteborg
www.ait.gu.se/informatik
Besöksadress: Forskningsgången 6 , 417 56 Göteborg

Om Jonas Ivarsson

Jonas Ivarsson är professor i pedagogik. Hans forskningsintressen rör lärande och kunskapsutveckling i högre utbildning och andra teknikintensiva miljöer. Flertalet arbeten behandlar på vilka sätt introduktionen av nya teknologier förändrar villkoren inom olika yrkespraktiker.

Senaste publikationer

Prototype driven learning and inquiry. A case study of architectural design and conceptualization
Jonas Ivarsson, Todd Nicewonger
Designs for Experimentation and Inquiry. Approaching Learning and Knowing in Digital Transformation. Edited By Åsa Mäkitalo, Todd E. Nicewonger& Mark Elam., Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

The politics problem in Four Square. Game design as a blind spot in the management of schoolyard conflicts
Jonas Linderoth, Carl Heath, Jonas Ivarsson, Björn Sjöblom
Paper presented at The 15th annual Game Research Lab Spring Seminar 2019: Urban Play. 14-15 April. Tampere, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Exploring the endogenous pedagogies of competent worlds.
Oskar Lindwall, Jonas Ivarsson, Gustav Lymer, Mikaela Åberg
Co-operative Engagements in Intertwined Semiosis: Essays in Honour of Charles Goodwin, Tartu, University of Tartu Press, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

Visual expertise as embodied practice
Jonas Ivarsson
Frontline Learning Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Intersubjectivity in hypnotic interaction
Erling Fjeldstad, Oskar Lindwall, Jonas Ivarsson
Intersubjectivity in Action. 11th – 13th May 2017, University of Helsinki, Finland, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Design Imaginaries. Knowledge transformation and innovation in experimental architecture
Jonas Ivarsson, Todd Nicewonger
Mind, Culture and Activity, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

OPTIMISATION OF OCCUPATIONAL RADIATION PROTECTION IN IMAGE-GUIDED INTERVENTIONS: EXPLORING VIDEO RECORDINGS AS A TOOL IN THE PROCESS
Anja Almén, Viktor Sandblom, Hans Rystedt, Alexa von Wrangel, Jonas Ivarsson et al.
Radiation protection dosimetry, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Epistemic status and the recognizability of social actions
Oskar Lindwall, Gustav Lymer, Jonas Ivarsson
Discourse Studies, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Knowledge and recognitional reference in professional colloquy
Jonas Ivarsson
Paper presented at the Sixth Meeting of the Language and Social Interaction Working Group, Teachers College, Columbia University, New York, October 7, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 61 - 68 av 68

2005

Seeing through the screen: Human reasoning and the development of representational technologies
Jonas Ivarsson, Roger Säljö
Cognition, education and communication technology. P. Gärdenfors & P. Johansson (Eds.), Hillsdale, NJ, Erlbaum, Kapitel i bok 2005
Kapitel i bok

2004

Renderings & reasoning: studying artifacts in human knowing
Jonas Ivarsson
Göteborg, Göteborg University, Doktorsavhandling 2004
Doktorsavhandling

2003

Kids in Zen: computer-supported learning environments and illusory intersubjectivity
Jonas Ivarsson
Education, Communication & Information, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2003
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Openness and closure with digital representations. Reasoning and the 'canons of representation'
Jonas Ivarsson
Paper presented at the 10th European conference for research on learning and instruction, Padova, Italy., Paper i proceeding 2003
Paper i proceeding

2002

Tala, peka och lära matematik i datorbaserade miljöer: En kritisk analys
Jonas Ivarsson
Utm@ningar och e-frestelser. it och skolans lärkultur. R. Säljö & J. Linderoth (Eds.), Stockholm, Prisma, Kapitel i bok 2002
Kapitel i bok

Map reading versus mind reading: Revisiting children's understanding of the shape of the earth
Jonas Ivarsson, Jan Schoultz, Roger Säljö
Reconsidering conceptual change: Issues in theory and practice. M. Limón & L. Mason (Eds.), Dordrecht, Kluwer, Kapitel i bok 2002
Kapitel i bok

2001

Illusory intersubjectivity: Pointing, talking and learning in computer-supported environments
Jonas Ivarsson
Paper presented at the 9th European conference for research on learning and instruction, Fribourg, Switzerland., Paper i proceeding 2001
Paper i proceeding

Visar 61 - 68 av 68

Sidansvarig: Peter Larsson|Sidan uppdaterades: 2018-01-31
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?