vid IT-fakulteten
Institutionen för tillämpad informationsteknologi
412 96
Göteborg
Leveransadress:
Forskningsgången 6
Besöksadress: Forskningsgången 6,
417 56 Göteborg
Webbplats: www.ait.gu.se
Prefekt: Jonas Landgren
Vid institutionen för tillämpad IT bedrivs utbildning och forskning inom informatik, lärande, kommunikation och kognitionsvetenskap i nära samverkan med industri och offentlig sektor.
Här utvecklas individens kunskap och förmåga att analysera, förstå och hantera olika aspekter av samhällets digitalisering, IT, samspelet mellan människor, och samspelet mellan människan och tekniken.
Vårt utbildningsutbud omfattar fem program samt ett antal fristående kurser. Institutionen finns på Campus Lindholmen och är organiserad under IT-fakulteten vid Göteborgs universitet.
Övriga enheter
Citizen Science in Support of Digital Earth
M.A. Brovelli, Marisa Ponti, S. Schade, P. Solis
Manual of Digital Earth,
Singapore,
Springer Verlag,
Kapitel i bok
2020
Kapitel i bok
More than Data Gatherers: Exploring Player Experience in a Citizen Science Game
C.M.C. Díaz, Marisa Ponti, P. Haikka, R. Basaiawmoit, J.F. Sherson
Quality and User Experience,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2020
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Telling stories from the sea: Boundary work and face-saving strategies in maritime post-simulation debriefing
Charlott Sellberg, Astrid Camilla Wiig
ViLär, Trollhättan 5-6 december 2019,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Educating future generations’ master mariners: Using visualization for re-creating, assessing and learning from prior performance in post-simulation debriefings
Charlott Sellberg, Hans Rystedt
Proceedings of the 20th International Association of Maritime Universities Conference (IAMU AGA20),
Tokyo, Japan. ,
Paper i proceeding
2019
Paper i proceeding
CrossFit Sarajevo: Positioning against dominant ethnonational narratives
Vedran Maslic
Journal of Sport for Development,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Enrolling citizens as informed consumers in quasi-markets
Agneta Ranerup, Helle Zinner Henriksen
Information Technology and People,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
The second-class Norwegian: marginalisation of Nynorsk in Norwegian business
Guro R. Sanden
Current Issues in Language Planning,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Farligt att utesluta oliktänkande från universitetsvärlden
Jens Allwood, Claes Andersson, Tobias Hägerland, Jens Stilhoff Sörensen, Filippo Valguarnera
Göteborgs-Posten,
Artikel i dagstidning
2019
Artikel i dagstidning
“Going on trial”: Teachers’ team performance in social media when facing a critical incident
Louise Peterson, Annika Lantz-Andersson, Thomas Hillman, Mona Lundin, Annika Bergviken Rensfeldt
Virtual Learning Sites as Languaging Spaces - Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes,
Cham, Switzerland,
Palgrave Macmillan,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Augmenting Game-Based Learning with a Robot Tutee
Lena Pareto, Sara Ekström, Wolmet Barendregt, Sofia Serholt, Svea Kiesewetter
European Conference on Games Based Learning (ECGBL),
United Kingdom,
Academic Conferences and Publishing International,
Paper i proceeding
2019
Paper i proceeding
Visar 51 - 94 av 94
Visar 51 - 94 av 94
Visar 1221 - 1230 av 1366
Free Software & Open Source: The Freedom Debate and its Consequences
Mathias Klang
First Monday,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2005
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Information seeking in organisations
Dick Stenmark
Proceedings of IRIS28, Kristiansand, Norway, August 6-9,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2005
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Information Management obstacles in a Tourism Portal Setting
Fredric Landqvist, Dick Stenmark
Proceedings of IRIS28, Kristiansand, Norway, August 6-9,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2005
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Knowledge sharing through increased user participation on a corporate intranet
Dick Stenmark
Proceedings of OKLC 2005, Bentley College, Waltham, Massachusetts, USA, 17-19 March,
Paper i proceeding
2005
Paper i proceeding
The Technological Construction of Quasi-Markets for Education
Agneta Ranerup
Proceedings of ECIS 2005, Regensburg, Maj 2005. University of Regensburg.,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2005
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Identity Construction and Dialogue Genres – How Notions of Dialogue May Influence Social Presence in Networked Learning Environments
Jenny Myrendal, Vivien Hodgson, Sue Tickner
Proceedings of the Fourth International Conference on Networked Learning (A Research-Based Conference on ELearning in Higher Education and Lifelong Learning),
Paper i proceeding
2004
Paper i proceeding
Towards a Methodological Approach for the Analysis of Issues of Communication and Control in Networked E‐learning Discourse
Jenny Myrendal, Vivien Hodgson, Louise Kehler, Sarah Mann, Sanne Fejfer Olsen
Proceedings of the Fourth International Conference on Networked Learning (A Research-Based Conference on ELearning in Higher Education and Lifelong Learning),
Paper i proceeding
2004
Paper i proceeding
Evaluating Interorganizational Systems for SME's
Håkan Enquist, Andreas Nilsson, Johan Magnusson
Information Systems Research in Scandinavia 2004,
Paper i proceeding
2004
Paper i proceeding
What factors explain the degree of innovativeness in large, established firms and in fast-growing firms -towards a new theory of management of innovation
Håkan Enquist, Hector Perera, Jan-Eric Rendahl, Stefan Schiller
Proceedings of 11th INTERNATIONAL PRODUCT DEVELOPMENT MANAGEMENT CONFERENCE,
Dublin, Ireland,
Paper i proceeding
2004
Paper i proceeding
Change management implications for network organizations
Håkan Enquist, Johan Magnusson, Andreas Nilsson
37th Annual Hawaii International Conference on System Sciences, 2004 2004, p.10 pp.,
IEEE Conference Publications,
Paper i proceeding
2004
Paper i proceeding
Visar 1221 - 1230 av 1366