vid IT-fakulteten
Institutionen för tillämpad informationsteknologi
412 96
Göteborg
Leveransadress:
Forskningsgången 6
Besöksadress: Forskningsgången 6,
417 56 Göteborg
Webbplats: www.ait.gu.se
Prefekt: Jonas Landgren
Vid institutionen för tillämpad IT bedrivs utbildning och forskning inom informatik, lärande, kommunikation och kognitionsvetenskap i nära samverkan med industri och offentlig sektor.
Här utvecklas individens kunskap och förmåga att analysera, förstå och hantera olika aspekter av samhällets digitalisering, IT, samspelet mellan människor, och samspelet mellan människan och tekniken.
Vårt utbildningsutbud omfattar fem program samt ett antal fristående kurser. Institutionen finns på Campus Lindholmen och är organiserad under IT-fakulteten vid Göteborgs universitet.
Övriga enheter
Citizen Science in Support of Digital Earth
M.A. Brovelli, Marisa Ponti, S. Schade, P. Solis
Manual of Digital Earth,
Singapore,
Springer Verlag,
Kapitel i bok
2020
Kapitel i bok
More than Data Gatherers: Exploring Player Experience in a Citizen Science Game
C.M.C. Díaz, Marisa Ponti, P. Haikka, R. Basaiawmoit, J.F. Sherson
Quality and User Experience,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2020
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Enrolling citizens as informed consumers in quasi-markets
Agneta Ranerup, Helle Zinner Henriksen
Information Technology and People,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
The second-class Norwegian: marginalisation of Nynorsk in Norwegian business
Guro R. Sanden
Current Issues in Language Planning,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Farligt att utesluta oliktänkande från universitetsvärlden
Jens Allwood, Claes Andersson, Tobias Hägerland, Jens Stilhoff Sörensen, Filippo Valguarnera
Göteborgs-Posten,
Artikel i dagstidning
2019
Artikel i dagstidning
“Going on trial”: Teachers’ team performance in social media when facing a critical incident
Louise Peterson, Annika Lantz-Andersson, Thomas Hillman, Mona Lundin, Annika Bergviken Rensfeldt
Virtual Learning Sites as Languaging Spaces - Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes,
Cham, Switzerland,
Palgrave Macmillan,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Augmenting Game-Based Learning with a Robot Tutee
Lena Pareto, Sara Ekström, Wolmet Barendregt, Sofia Serholt, Svea Kiesewetter
European Conference on Games Based Learning (ECGBL),
United Kingdom,
Academic Conferences and Publishing International,
Paper i proceeding
2019
Paper i proceeding
An Inquiry into IT Governance in Healthcare Organizations in Uganda
Michael Kizito
IFIP Advances in Information and Communication Technology ; vol. 55,
Paper i proceeding
2019
Paper i proceeding
Retaining users after privacy invasions: The roles of institutional privacy assurances and threat-coping appraisal in mitigating privacy concerns
Le Wang, Zao Sun, Xiaoyong Dai, Yixin Zhang, Hai-hua Hu
Information Technology and People,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Value positions viewed through the lens of automated decision-making: The case of social services
Agneta Ranerup, Helle Zinner Henriksen
Government Information Quarterly,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Visar 51 - 94 av 94
Visar 51 - 94 av 94
Visar 31 - 40 av 1364
Training and assessing future mariners in simulated environments: The need to train the trainer
Charlott Sellberg
9th Workshop on Training and Assessment, Drammen, Norway, 9-10 October, 2019,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Supporting self-management of radiation-induced bowel and bladder dysfunction in pelvic-cancer rehabilitation: An ethnographic study
Katerina Cerna, Jonas Ivarsson, Alexandra Weilenmann, Gunnar Steineck
Journal of Clinical Nursing,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Teaching as Professional Practice. At the symposium: Pedagogy, Education and Praxis: An eleven-year progress report from an international research network. At the ECER conference, September 2019 in Hamburg.
Kemmis Stephen, Rachel Jekhelln, Charlotte Arkenback-Sundström, Gun-Britt Wärvik
At the symposium: Pedagogy, Education and Praxis: An eleven-year progress report from an international research network. At the ECER conference, September 2019 in Hamburg. ,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Using Social Media
Beata Jungselius
Göteborg,
Göteborgs universitet,
Doktorsavhandling
2019
Doktorsavhandling
The Role of Institutional Work in Platform Establishment: An Investigation of Digital Innovation Practices for Creating, Maintaining and Disrupting Institutions
Taline Jadaan
Proceedings of the Annual Hawaii International Conference on System Sciences,
Paper i proceeding
2019
Paper i proceeding
DIGITAL STRATEGY FORMATION: FOSTERING NEW INSTITUTIONAL WORK PRACTICES
Taline Jadaan
Proceedings of the 27th European Conference on Information Systems,
Paper i proceeding
2019
Paper i proceeding
Procedural Knowledge Requirements in the Design of Genome Data Boundary Resources
Anna Penninger, Juho Lindman
International Conference for Information Systems (ICIS2019),
Paper i proceeding
2019
Paper i proceeding
“She liked the picture so I think she liked it”. Unpacking the social practice of liking
Beata Jungselius
Netcom,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Designing Regulation in the Digital Society –
The case of Internet filtering of child abuse material
Marie Eneman
Swedish Defence Research Agency,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Phenomenological Ontology Guided Conceptual Modeling for Model Driven Information Systems
Håkan Enquist, Tomas Jonsson
Short Paper Proceedings of the 13th International Workshop on Value Modeling and Business Ontologies,
CEUR,
Paper i proceeding
2019
Paper i proceeding
Visar 31 - 40 av 1364