vid IT-fakulteten
Institutionen för tillämpad informationsteknologi
412 96
Göteborg
Leveransadress:
Forskningsgången 6
Besöksadress: Forskningsgången 6,
417 56 Göteborg
Webbplats: www.ait.gu.se
Prefekt: Jonas Landgren
Vid institutionen för tillämpad IT bedrivs utbildning och forskning inom informatik, lärande, kommunikation och kognitionsvetenskap i nära samverkan med industri och offentlig sektor.
Här utvecklas individens kunskap och förmåga att analysera, förstå och hantera olika aspekter av samhällets digitalisering, IT, samspelet mellan människor, och samspelet mellan människan och tekniken.
Vårt utbildningsutbud omfattar fem program samt ett antal fristående kurser. Institutionen finns på Campus Lindholmen och är organiserad under IT-fakulteten vid Göteborgs universitet.
Övriga enheter
Citizen Science in Support of Digital Earth
M.A. Brovelli, Marisa Ponti, S. Schade, P. Solis
Manual of Digital Earth,
Singapore,
Springer Verlag,
Kapitel i bok
2020
Kapitel i bok
More than Data Gatherers: Exploring Player Experience in a Citizen Science Game
C.M.C. Díaz, Marisa Ponti, P. Haikka, R. Basaiawmoit, J.F. Sherson
Quality and User Experience,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2020
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Farligt att utesluta oliktänkande från universitetsvärlden
Jens Allwood, Claes Andersson, Tobias Hägerland, Jens Stilhoff Sörensen, Filippo Valguarnera
Göteborgs-Posten,
Artikel i dagstidning
2019
Artikel i dagstidning
Telling stories from the sea: Boundary work and face-saving strategies in maritime post-simulation debriefing
Charlott Sellberg, Astrid Camilla Wiig
ViLär, Trollhättan 5-6 december 2019,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Educating future generations’ master mariners: Using visualization for re-creating, assessing and learning from prior performance in post-simulation debriefings
Charlott Sellberg, Hans Rystedt
Proceedings of the 20th International Association of Maritime Universities Conference (IAMU AGA20),
Tokyo, Japan. ,
Paper i proceeding
2019
Paper i proceeding
CrossFit Sarajevo: Positioning against dominant ethnonational narratives
Vedran Maslic
Journal of Sport for Development,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Enrolling citizens as informed consumers in quasi-markets
Agneta Ranerup, Helle Zinner Henriksen
Information Technology and People,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
The second-class Norwegian: marginalisation of Nynorsk in Norwegian business
Guro R. Sanden
Current Issues in Language Planning,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
“Going on trial”: Teachers’ team performance in social media when facing a critical incident
Louise Peterson, Annika Lantz-Andersson, Thomas Hillman, Mona Lundin, Annika Bergviken Rensfeldt
Virtual Learning Sites as Languaging Spaces - Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes,
Cham, Switzerland,
Palgrave Macmillan,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Augmenting Game-Based Learning with a Robot Tutee
Lena Pareto, Sara Ekström, Wolmet Barendregt, Sofia Serholt, Svea Kiesewetter
European Conference on Games Based Learning (ECGBL),
United Kingdom,
Academic Conferences and Publishing International,
Paper i proceeding
2019
Paper i proceeding
Visar 1 - 50 av 94
Visar 1 - 50 av 94
Visar 201 - 210 av 1366
Reflections on the Function of National Images in Intra- and Intercultural Communication.
Jens Allwood
Shan Bo (ed.). National Image and Intercultural Communication. SSAP Social Sciences Academic Press (China),
Kapitel i bok
2017
Kapitel i bok
Fluency or Disfluency?
Jens Allwood
Proceedings of DiSS 2017, 18–19 August 2017, Royal Institute of Technology, Stockholm Sweden,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Ambidextrous mechanism for agile governance: The role of Shadow Innovation in Digital Government
Dina Koutsikouri, Johan Magnusson, Tero Päivärinta
Pre-ICIS Workshop on eGovernment, Seoul, South Korea,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Four Models of Sharing Economy Platforms
Ioanna Constantiou, A. Marton, V. K. Tuunainen
Mis Quarterly Executive,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Affective-associative two-process theory: a neurocomputational account of partial reinforcement extinction effects
Robert Lowe, Alexander Almér, E. Billing, Y. Sandamirskaya, C. Balkenius
Biological Cybernetics,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Evolving Shared Platforms: An Imbrication Lens
Fatemeh Saadatmand, Rikard Lindgren, Ulrike Schultze
Thirty Eighth International Conference on Information Systems, South Korea 2017,
Paper i proceeding
2017
Paper i proceeding
Goals, Workflow, and Value: Case Study Experiences with Three Modeling Frameworks
Jennifer Horkoff, Juho Lindman, Imed Hammouda, Jamiel Debbiche, Martina Freiholtz et al.
Lecture Notes in Business Information Processing,
Springer,
Paper i proceeding
2017
Paper i proceeding
Pragmatics: From language as a system of signs to language use
Jens Allwood
The Routledge Handbook of Language and Dialogue / edited by Edda Weigand.,
New York, London,
Routledge,
Kapitel i bok
2017
Kapitel i bok
Conditions Influencing Mathematics Teachers´ Uptake of Digital Tools – a Systematic Literature Review
Marie Utterberg, Johan Lundin, Berner Lindström
In P. Resta & S. Smith (Eds.), Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2017 (pp. 2016-2029). Chesapeake, VA: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE),
Paper i proceeding
2017
Paper i proceeding
Why does the expected activity not occur? Mathematics teachers who choose not to digitize their teaching
Marie Utterberg, Johan Lundin
IRIS 2017, Selected Papers,
Paper i proceeding
2017
Paper i proceeding
Visar 201 - 210 av 1366