vid IT-fakulteten
Institutionen för tillämpad informationsteknologi
412 96
Göteborg
Leveransadress:
Forskningsgången 6
Besöksadress: Forskningsgången 6,
417 56 Göteborg
Webbplats: www.ait.gu.se
Prefekt: Jonas Landgren
Vid institutionen för tillämpad IT bedrivs utbildning och forskning inom informatik, lärande, kommunikation och kognitionsvetenskap i nära samverkan med industri och offentlig sektor.
Här utvecklas individens kunskap och förmåga att analysera, förstå och hantera olika aspekter av samhällets digitalisering, IT, samspelet mellan människor, och samspelet mellan människan och tekniken.
Vårt utbildningsutbud omfattar fem program samt ett antal fristående kurser. Institutionen finns på Campus Lindholmen och är organiserad under IT-fakulteten vid Göteborgs universitet.
Övriga enheter
Citizen Science in Support of Digital Earth
M.A. Brovelli, Marisa Ponti, S. Schade, P. Solis
Manual of Digital Earth,
Singapore,
Springer Verlag,
Kapitel i bok
2020
Kapitel i bok
More than Data Gatherers: Exploring Player Experience in a Citizen Science Game
C.M.C. Díaz, Marisa Ponti, P. Haikka, R. Basaiawmoit, J.F. Sherson
Quality and User Experience,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2020
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Telling stories from the sea: Boundary work and face-saving strategies in maritime post-simulation debriefing
Charlott Sellberg, Astrid Camilla Wiig
ViLär, Trollhättan 5-6 december 2019,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Educating future generations’ master mariners: Using visualization for re-creating, assessing and learning from prior performance in post-simulation debriefings
Charlott Sellberg, Hans Rystedt
Proceedings of the 20th International Association of Maritime Universities Conference (IAMU AGA20),
Tokyo, Japan. ,
Paper i proceeding
2019
Paper i proceeding
CrossFit Sarajevo: Positioning against dominant ethnonational narratives
Vedran Maslic
Journal of Sport for Development,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Enrolling citizens as informed consumers in quasi-markets
Agneta Ranerup, Helle Zinner Henriksen
Information Technology and People,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
The second-class Norwegian: marginalisation of Nynorsk in Norwegian business
Guro R. Sanden
Current Issues in Language Planning,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Farligt att utesluta oliktänkande från universitetsvärlden
Jens Allwood, Claes Andersson, Tobias Hägerland, Jens Stilhoff Sörensen, Filippo Valguarnera
Göteborgs-Posten,
Artikel i dagstidning
2019
Artikel i dagstidning
“Going on trial”: Teachers’ team performance in social media when facing a critical incident
Louise Peterson, Annika Lantz-Andersson, Thomas Hillman, Mona Lundin, Annika Bergviken Rensfeldt
Virtual Learning Sites as Languaging Spaces - Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes,
Cham, Switzerland,
Palgrave Macmillan,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Augmenting Game-Based Learning with a Robot Tutee
Lena Pareto, Sara Ekström, Wolmet Barendregt, Sofia Serholt, Svea Kiesewetter
European Conference on Games Based Learning (ECGBL),
United Kingdom,
Academic Conferences and Publishing International,
Paper i proceeding
2019
Paper i proceeding
Visar 1 - 50 av 94
Visar 1 - 50 av 94
Visar 161 - 170 av 1366
Cooperative Principle (Grice)
Elisabeth Ahlsén
The SAGE Encyclopedia of Human Communication Sciences and Disorders (J. Damico & M. Ball, eds),
Bidrag till encyklopedi
2018
Bidrag till encyklopedi
Intentionality
Elisabeth Ahlsén
The SAGE Encyclopedia of Human Communication Sciences and Disorders (J. Damico & M. Ball, eds.),
Sage,
Bidrag till encyklopedi
2018
Bidrag till encyklopedi
Hur påverkas den kommunikativa förmågan av en förvärvad hjärnskada?
Åsa Fyrberg
Neurologi i Sverige,
Artikel i övriga tidskrifter
2017
Artikel i övriga tidskrifter
Everyday communication in adolescents after acquired brain injuries – a comparative study of self-ratings
and parent evaluations using the CETI.
Åsa Fyrberg, Karin Strid, Elisabeth Ahlsén, Gunilla Thunberg
Journal of Interactional Research in Communication Disorders/Equinox,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Acquired brain injury in adolescents and the challenge to communicate.
Åsa Fyrberg
Nordic Network on Disability Research, NNDR, Örebro, Sverige, maj 2017,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Viktigt jobba med delaktighet vid förvärvad hjärnskada.
Åsa Fyrberg
Forskning om funktionshinder pågår, nr 2, Uppsala universitet, Uppsala, Sverige maj 2017,
Artikel i övriga tidskrifter
2017
Artikel i övriga tidskrifter
Everyday communication in adolescents after acquired brain injury– A comparative study of self-ratings and parent evaluations using the CETI
Karin Strid, Elisabeth Ahlsén, Gunilla Thunberg
International Conference on Paediatric Acquired Brain Injury, IPBIS, Rom, Italien september 2017 ,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Semantic consistency in enterprise models-Through seamless modelling and execution support
Tomas Jonsson, Håkan Enquist
CEUR Workshop Proceedings,
Scopus (Elsevier B.V),
Paper i proceeding
2017
Paper i proceeding
Like, Share and Follow: A Conceptualisation of Social Buttons on the Web
Jan Ljungberg, Dick Stenmark, Fahd Omair Zaffar
Lecture Notes in Business Information Processing ; Nordic Contributions in IS Research,
Springer,
Paper i proceeding
2017
Paper i proceeding
Gothenburg Case Study: Processes and Partnerships for Safety and Security in Urban Places
Michael Landzelius, Hans Abrahamsson, Charlotta Thodelius
COST Action TU1203,
Rapport
2017
Rapport
Visar 161 - 170 av 1366