vid IT-fakulteten
Institutionen för tillämpad informationsteknologi
412 96
Göteborg
Leveransadress:
Forskningsgången 6
Besöksadress: Forskningsgången 6,
417 56 Göteborg
Webbplats: www.ait.gu.se
Prefekt: Jonas Landgren
Vid institutionen för tillämpad IT bedrivs utbildning och forskning inom informatik, lärande, kommunikation och kognitionsvetenskap i nära samverkan med industri och offentlig sektor.
Här utvecklas individens kunskap och förmåga att analysera, förstå och hantera olika aspekter av samhällets digitalisering, IT, samspelet mellan människor, och samspelet mellan människan och tekniken.
Vårt utbildningsutbud omfattar fem program samt ett antal fristående kurser. Institutionen finns på Campus Lindholmen och är organiserad under IT-fakulteten vid Göteborgs universitet.
Övriga enheter
Citizen Science in Support of Digital Earth
M.A. Brovelli, Marisa Ponti, S. Schade, P. Solis
Manual of Digital Earth,
Singapore,
Springer Verlag,
Kapitel i bok
2020
Kapitel i bok
More than Data Gatherers: Exploring Player Experience in a Citizen Science Game
C.M.C. Díaz, Marisa Ponti, P. Haikka, R. Basaiawmoit, J.F. Sherson
Quality and User Experience,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2020
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Telling stories from the sea: Boundary work and face-saving strategies in maritime post-simulation debriefing
Charlott Sellberg, Astrid Camilla Wiig
ViLär, Trollhättan 5-6 december 2019,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Educating future generations’ master mariners: Using visualization for re-creating, assessing and learning from prior performance in post-simulation debriefings
Charlott Sellberg, Hans Rystedt
Proceedings of the 20th International Association of Maritime Universities Conference (IAMU AGA20),
Tokyo, Japan. ,
Paper i proceeding
2019
Paper i proceeding
CrossFit Sarajevo: Positioning against dominant ethnonational narratives
Vedran Maslic
Journal of Sport for Development,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Enrolling citizens as informed consumers in quasi-markets
Agneta Ranerup, Helle Zinner Henriksen
Information Technology and People,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
The second-class Norwegian: marginalisation of Nynorsk in Norwegian business
Guro R. Sanden
Current Issues in Language Planning,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Farligt att utesluta oliktänkande från universitetsvärlden
Jens Allwood, Claes Andersson, Tobias Hägerland, Jens Stilhoff Sörensen, Filippo Valguarnera
Göteborgs-Posten,
Artikel i dagstidning
2019
Artikel i dagstidning
“Going on trial”: Teachers’ team performance in social media when facing a critical incident
Louise Peterson, Annika Lantz-Andersson, Thomas Hillman, Mona Lundin, Annika Bergviken Rensfeldt
Virtual Learning Sites as Languaging Spaces - Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes,
Cham, Switzerland,
Palgrave Macmillan,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Augmenting Game-Based Learning with a Robot Tutee
Lena Pareto, Sara Ekström, Wolmet Barendregt, Sofia Serholt, Svea Kiesewetter
European Conference on Games Based Learning (ECGBL),
United Kingdom,
Academic Conferences and Publishing International,
Paper i proceeding
2019
Paper i proceeding
Visar 51 - 94 av 94
Visar 51 - 94 av 94
Visar 1171 - 1180 av 1366
Description of a common understanding of doctoral studies with the VDS. Doctoral studies – organization, degrees, structure and qualifications in KAL countries.
Berner Lindström, Louise Peterson
VDS 6.2.3. EU Framework 6 Network of Excellence Kaleidoscope. Report prepared for the European Commission, DG, Grenoble, France.,
Artikel i övriga tidskrifter
2005
Artikel i övriga tidskrifter
Patterns of Facilitation in Distributed Problem-Based Learning Pedagogical Approaches to Promote Active Student Participation
Frode Guribye, Berner Lindström, G. A. Bakke
The European Research Workshop on Understanding and Rethinking the Technology-mediated Workplace, Liège, Belgium, Oct 26-28, 2005.,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2005
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Copernicus Experiencing a Failing Project for Reflection and Learning
Christian Hardless, Malin Nilsson, Urban Nuldén
Management Learning,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2005
Artikel i vetenskaplig tidskrift
A new leader election implementation
Thomas Arts, Hans Svensson
Proc. of the Fourth ACM SIGPLAN Erlang Workshop,
Paper i proceeding
2005
Paper i proceeding
The Role of Events in Actor Network Analysis of IT-Based Change
S. Cho, L. Mathiassen, Agneta Nilsson
In Proceedings of Americas Conference on Information Systems AMCIS, Omaha, Nebraska, USA. ,
Paper i proceeding
2005
Paper i proceeding
Motives in the Design of Public E-services. The Example of Quasi-Markets for Education
Agneta Ranerup
Critical Computing: Proceedings of the Fourth Decennial Aarhus Conference, August 2005, Aarhus. Eds. O. Bertelsen, N. Bouvin, P. Krogh & M. Kyng,
Paper i proceeding
2005
Paper i proceeding
Perspectives of Community Sustainability
Ove Jobring, Urban Carlén
IADIS International Conference of Web Based Communities, Algarve, Portugal 23-25 feb 2005,
Paper i proceeding
2005
Paper i proceeding
Sharing thoughts in computer-mediated communication
Lars-Erik Jonsson, Sylvi Vigmo, Louise Peterson, Annika Bergviken Rensfeldt
L. Dirkinck-Holmfeld, B. Lindström, M.Svendsen, M. Ponti (red). Conditions for productive learning in networked learning environments. Aalborg, Denmark. Kaleidoscope, Aalborg University.,
Artikel i övriga tidskrifter
2005
Artikel i övriga tidskrifter
Blockering av barnpornografisajter ingen lösning
Marie Eneman
SVT Debattartikel,
Artikel i övriga tidskrifter
2005
Artikel i övriga tidskrifter
Coordinating police work with mobile information technology
Johan Lundin, Urban Nuldén
IRIS 28,
Paper i proceeding
2005
Paper i proceeding
Visar 1171 - 1180 av 1366