vid IT-fakulteten
Institutionen för tillämpad informationsteknologi
412 96
Göteborg
Leveransadress:
Forskningsgången 6
Besöksadress: Forskningsgången 6,
417 56 Göteborg
Webbplats: www.ait.gu.se
Prefekt: Jonas Landgren
Vid institutionen för tillämpad IT bedrivs utbildning och forskning inom informatik, lärande, kommunikation och kognitionsvetenskap i nära samverkan med industri och offentlig sektor.
Här utvecklas individens kunskap och förmåga att analysera, förstå och hantera olika aspekter av samhällets digitalisering, IT, samspelet mellan människor, och samspelet mellan människan och tekniken.
Vårt utbildningsutbud omfattar fem program samt ett antal fristående kurser. Institutionen finns på Campus Lindholmen och är organiserad under IT-fakulteten vid Göteborgs universitet.
Övriga enheter
Citizen Science in Support of Digital Earth
M.A. Brovelli, Marisa Ponti, S. Schade, P. Solis
Manual of Digital Earth,
Singapore,
Springer Verlag,
Kapitel i bok
2020
Kapitel i bok
More than Data Gatherers: Exploring Player Experience in a Citizen Science Game
C.M.C. Díaz, Marisa Ponti, P. Haikka, R. Basaiawmoit, J.F. Sherson
Quality and User Experience,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2020
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Value positions viewed through the lens of automated decision-making: The case of social services
Agneta Ranerup, Helle Zinner Henriksen
Government Information Quarterly,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Critical Imaginaries and Reflections on Artificial Intelligence and Robots in Postdigital K-12 Education
S Hrastinski, Charlotte Arkenback-Sundström, A D. Olofsson, S Ekström, Elin Ericsson et al.
Postdigital Science and Education,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Farligt att utesluta oliktänkande från universitetsvärlden
Jens Allwood, Claes Andersson, Tobias Hägerland, Jens Stilhoff Sörensen, Filippo Valguarnera
Göteborgs-Posten,
Artikel i dagstidning
2019
Artikel i dagstidning
Telling stories from the sea: Boundary work and face-saving strategies in maritime post-simulation debriefing
Charlott Sellberg, Astrid Camilla Wiig
ViLär, Trollhättan 5-6 december 2019,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Educating future generations’ master mariners: Using visualization for re-creating, assessing and learning from prior performance in post-simulation debriefings
Charlott Sellberg, Hans Rystedt
Proceedings of the 20th International Association of Maritime Universities Conference (IAMU AGA20),
Tokyo, Japan. ,
Paper i proceeding
2019
Paper i proceeding
CrossFit Sarajevo: Positioning against dominant ethnonational narratives
Vedran Maslic
Journal of Sport for Development,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Enrolling citizens as informed consumers in quasi-markets
Agneta Ranerup, Helle Zinner Henriksen
Information Technology and People,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
The second-class Norwegian: marginalisation of Nynorsk in Norwegian business
Guro R. Sanden
Current Issues in Language Planning,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Visar 1 - 50 av 94
Visar 1 - 50 av 94
Visar 181 - 190 av 1367
Mobile phones in school: From disturbing objects to infrastructure for learning
Torbjörn Ott
Doktorsavhandling
2017
Doktorsavhandling
Critical literacy practices in digitalized classrooms
Anna-Lena Godhe, Lisa Molin
The 11th conference on International Association for Research in L1 Education (ARLE), 15-17 June 2017, Tallinn, Estonia,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Emerging Norms: Negotiating the Expression of Grief in Online Peer Grief Support Communities
Ylva Hård af Segerstad
3rd International Death Online Research Symposium, March 6-8 2017 at Aarhus University, Denmark,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
duo pantoMorf at Aalborg Theater
Per Anders Nilsson, Palle Dahlstedt
Aalborg Theater, Denmark,
Konstnärligt arbete
2017
Konstnärligt arbete
“What is the benefit of that?” Mathematics Teachers’ Motives in Discarding Digital Technology in their Teaching
Marie Utterberg, Johan Lundin
IRIS - Selected Papers of the Information Systems Research Seminar in Scandinavia,
Paper i proceeding
2017
Paper i proceeding
Is digitalization dehumanization? - Dystopic Traits of Digitalization
Jens Allwood
Proceedings of the DIGITALISATION FOR A SUSTAINABLE SOCIETY. Embodied, Embedded, Networked, Empowered through Information, Computation & Cognition!, 12–16 June 2017; Gothenburg, Sweden,
Basel, Switzerland,
MDPI AG,
Paper i proceeding
2017
Paper i proceeding
Multimodal health communication in two cultures – A comparison of Swedish and Malaysian Youtube videos.
Jens Allwood, Elisabeth Ahlsén, Stefano Lanzini, Ali Attaran
Proceedings of the 4th European and 7th Nordic Symposium on Multimodal Communication (MMSYM 2016). P. Paggio and C. Navarretta (eds),
Linköping University Electronic Press,
Paper i proceeding
2017
Paper i proceeding
Programming with Java
Henrik Sandklef, Rikard Fröberg
Lärobok
2017
Lärobok
Afasi och flerspråkighet
Elisabeth Ahlsén
Tidningen Afasi,
Artikel i övriga tidskrifter
2017
Artikel i övriga tidskrifter
From Language as a System of Signs to Language Use
Jens Allwood
The Routledge Handbook of Language and Dialogue. Edda Weigand (red.),
Routledge,
Bidrag till encyklopedi
2017
Bidrag till encyklopedi
Visar 181 - 190 av 1367