vid IT-fakulteten
Institutionen för tillämpad informationsteknologi
412 96
Göteborg
Leveransadress:
Forskningsgången 6
Besöksadress: Forskningsgången 6,
417 56 Göteborg
Webbplats: www.ait.gu.se
Prefekt: Jonas Landgren
Vid institutionen för tillämpad IT bedrivs utbildning och forskning inom informatik, lärande, kommunikation och kognitionsvetenskap i nära samverkan med industri och offentlig sektor.
Här utvecklas individens kunskap och förmåga att analysera, förstå och hantera olika aspekter av samhällets digitalisering, IT, samspelet mellan människor, och samspelet mellan människan och tekniken.
Vårt utbildningsutbud omfattar fem program samt ett antal fristående kurser. Institutionen finns på Campus Lindholmen och är organiserad under IT-fakulteten vid Göteborgs universitet.
Övriga enheter
Citizen Science in Support of Digital Earth
M.A. Brovelli, Marisa Ponti, S. Schade, P. Solis
Manual of Digital Earth,
Singapore,
Springer Verlag,
Kapitel i bok
2020
Kapitel i bok
More than Data Gatherers: Exploring Player Experience in a Citizen Science Game
C.M.C. Díaz, Marisa Ponti, P. Haikka, R. Basaiawmoit, J.F. Sherson
Quality and User Experience,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2020
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Enrolling citizens as informed consumers in quasi-markets
Agneta Ranerup, Helle Zinner Henriksen
Information Technology and People,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
The second-class Norwegian: marginalisation of Nynorsk in Norwegian business
Guro R. Sanden
Current Issues in Language Planning,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Farligt att utesluta oliktänkande från universitetsvärlden
Jens Allwood, Claes Andersson, Tobias Hägerland, Jens Stilhoff Sörensen, Filippo Valguarnera
Göteborgs-Posten,
Artikel i dagstidning
2019
Artikel i dagstidning
“Going on trial”: Teachers’ team performance in social media when facing a critical incident
Louise Peterson, Annika Lantz-Andersson, Thomas Hillman, Mona Lundin, Annika Bergviken Rensfeldt
Virtual Learning Sites as Languaging Spaces - Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes,
Cham, Switzerland,
Palgrave Macmillan,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Augmenting Game-Based Learning with a Robot Tutee
Lena Pareto, Sara Ekström, Wolmet Barendregt, Sofia Serholt, Svea Kiesewetter
European Conference on Games Based Learning (ECGBL),
United Kingdom,
Academic Conferences and Publishing International,
Paper i proceeding
2019
Paper i proceeding
An Inquiry into IT Governance in Healthcare Organizations in Uganda
Michael Kizito
IFIP Advances in Information and Communication Technology ; vol. 55,
Paper i proceeding
2019
Paper i proceeding
Retaining users after privacy invasions: The roles of institutional privacy assurances and threat-coping appraisal in mitigating privacy concerns
Le Wang, Zao Sun, Xiaoyong Dai, Yixin Zhang, Hai-hua Hu
Information Technology and People,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Value positions viewed through the lens of automated decision-making: The case of social services
Agneta Ranerup, Helle Zinner Henriksen
Government Information Quarterly,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Visar 51 - 94 av 94
Visar 51 - 94 av 94
Visar 51 - 60 av 1364
Authenticity, role-play and simulation: In-scenario corrections in maritime training
Charlott Sellberg, Hans Rystedt
The 18th Biennial EARLI Conference SIG 14, Aachen, Germany, 12-16 August, 2019,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Prototype driven learning and inquiry. A case study of architectural design and conceptualization
Jonas Ivarsson, Todd Nicewonger
Designs for Experimentation and Inquiry. Approaching Learning and Knowing in Digital Transformation. Edited By Åsa Mäkitalo, Todd E. Nicewonger& Mark Elam.,
Routledge,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Given Enough Eyeballs, All Crimes are Shallow – The Organizing of Citizen Collaboration to Solve an Online Detective Story
Björn Remneland Wikhamn, Jan Ljungberg, Bertil Rolandsson, Magnus Bergquist
Journal of Technology Management & Innovation,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Mobile Technology for Inclusive Society: User Modelling for Targeted Integration
Sylvana Sofkova Hashemi, Nataliya Berbyuk Lindström
Fifteenth International Conference on Technology, Knowledge & Society, 11-12 March 2019, ELISAVA – Barcelona School of Design and Engineering, Barcelona, Spain.,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Cultural Diversity in the Digital Age: Developing Mobile Support for Migrant Professionals.
Nataliya Berbyuk Lindström, Sylvana Sofkova Hashemi
Fifteenth International Conference on Technology, Knowledge & Society, 11-12 March 2019, ELISAVA – Barcelona School of Design and Engineering, Barcelona, Spain.,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Teachers' Expected and Perceived Gains of Participation in Classroom Based Design Activities
Peter Börjesson, Wolmet Barendregt, E. Eriksson, Olof Torgersson, T. Bekker
CHI '19 Proceedings of the 2019 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems ,
ACM Digital Library,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
What's Missing: The Role of Instructional Design in Children's Games-Based Learning
L. Benton, A. Vasalou, Wolmet Barendregt, Leona Bunting, A. Revesz et al.
Proceedings of the 2019 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems ,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Certifying Navigational Skills: A Video-based Study on Assessments in Simulated Environments
Charlott Sellberg, Olle Lindmark, Mona Lundin
13th International Conference on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation (TransNav 2019), Gdynia, Poland, 12-14 June 2019,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Interactions with an Empathic Robot Tutor in Education: Students’ Perceptions Three Years Later
Sofia Serholt
Artificial Intelligence and Inclusive Education: Speculative Futures and Emerging Practices,
Singapore,
Springer Nature Singapore Pte Ltd.,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Social media and sexual grooming of children
Marie Eneman
Proceedings of European Communication Research and Education Association (ECREA) Children-Youth-Media (CYM), September, 2019, Spain.,
Paper i proceeding
2019
Paper i proceeding
Visar 51 - 60 av 1364