vid IT-fakulteten
Institutionen för tillämpad informationsteknologi
412 96
Göteborg
Leveransadress:
Forskningsgången 6
Besöksadress: Forskningsgången 6,
417 56 Göteborg
Webbplats: www.ait.gu.se
Prefekt: Jonas Landgren
Vid institutionen för tillämpad IT bedrivs utbildning och forskning inom informatik, lärande, kommunikation och kognitionsvetenskap i nära samverkan med industri och offentlig sektor.
Här utvecklas individens kunskap och förmåga att analysera, förstå och hantera olika aspekter av samhällets digitalisering, IT, samspelet mellan människor, och samspelet mellan människan och tekniken.
Vårt utbildningsutbud omfattar fem program samt ett antal fristående kurser. Institutionen finns på Campus Lindholmen och är organiserad under IT-fakulteten vid Göteborgs universitet.
Övriga enheter
Citizen Science in Support of Digital Earth
M.A. Brovelli, Marisa Ponti, S. Schade, P. Solis
Manual of Digital Earth,
Singapore,
Springer Verlag,
Kapitel i bok
2020
Kapitel i bok
More than Data Gatherers: Exploring Player Experience in a Citizen Science Game
C.M.C. Díaz, Marisa Ponti, P. Haikka, R. Basaiawmoit, J.F. Sherson
Quality and User Experience,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2020
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Critical Imaginaries and Reflections on Artificial Intelligence and Robots in Postdigital K-12 Education
S Hrastinski, Charlotte Arkenback-Sundström, A D. Olofsson, S Ekström, Elin Ericsson et al.
Postdigital Science and Education,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Farligt att utesluta oliktänkande från universitetsvärlden
Jens Allwood, Claes Andersson, Tobias Hägerland, Jens Stilhoff Sörensen, Filippo Valguarnera
Göteborgs-Posten,
Artikel i dagstidning
2019
Artikel i dagstidning
Telling stories from the sea: Boundary work and face-saving strategies in maritime post-simulation debriefing
Charlott Sellberg, Astrid Camilla Wiig
ViLär, Trollhättan 5-6 december 2019,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Educating future generations’ master mariners: Using visualization for re-creating, assessing and learning from prior performance in post-simulation debriefings
Charlott Sellberg, Hans Rystedt
Proceedings of the 20th International Association of Maritime Universities Conference (IAMU AGA20),
Tokyo, Japan. ,
Paper i proceeding
2019
Paper i proceeding
CrossFit Sarajevo: Positioning against dominant ethnonational narratives
Vedran Maslic
Journal of Sport for Development,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Enrolling citizens as informed consumers in quasi-markets
Agneta Ranerup, Helle Zinner Henriksen
Information Technology and People,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
The second-class Norwegian: marginalisation of Nynorsk in Norwegian business
Guro R. Sanden
Current Issues in Language Planning,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
“Going on trial”: Teachers’ team performance in social media when facing a critical incident
Louise Peterson, Annika Lantz-Andersson, Thomas Hillman, Mona Lundin, Annika Bergviken Rensfeldt
Virtual Learning Sites as Languaging Spaces - Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes,
Cham, Switzerland,
Palgrave Macmillan,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Visar 1 - 50 av 94
Visar 1 - 50 av 94
Visar 1241 - 1250 av 1367
Innovation through implementation. A case of global ebusiness
Magnus Holmqvist, Kalevi Pessi
Proceedings of the 27th Information Systems Research Seminar in Scandinavia”, August 9-12, Sverige 2004 ,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2004
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Process Integration and Web Services
Magnus Holmqvist, Kalevi Pessi
Scandinavian Journal of Information Systems,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2004
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Lifelong learning and infrastructures for learning
Berner Lindström
Invited key-note address, North Sea Commission Education and Research Thematic Group Conference, Aalborg, Denmark, Sept 28, 2004.,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2004
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Theoretical framework on selected core issues on conditions for productive learning in network learning environments
Lone Dirckinck-Holmfeld, Brian Moeller Svendsen, Berner Lindström, Inga-Lill Mårtensson
EU Framework 6 Network of Excellence Kaleidoscope. Prepared for the European Commission, DG INFSO as a deliverable for WP24.3,
Artikel i övriga tidskrifter
2004
Artikel i övriga tidskrifter
Report on the conceptualisation of typical case studies
Inga-Lill Mårtensson, Berner Lindström
Jointly Executed Integrating Research Projects (JEIRP) on "Conditions for Productive Learning in Network Learning Environments", EU Framework 6 Network of Excellence Kaleidoscope. Prepared for the European Commission, DG,
Artikel i övriga tidskrifter
2004
Artikel i övriga tidskrifter
Position paper on theory and practice of computer supported collaborative learning.
Inga-Lill Mårtensson, Berner Lindström
Networked learning conference, Lancaster, UK. April 5-7, 2004,
Paper i proceeding
2004
Paper i proceeding
Contemporary ideas of learning and instruction
Berner Lindström
Invited address, Kungliga krigsvetenskapsakademin, Stockholm, May 10, 2004,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2004
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Towards an Ecology of Networked Learning
Berner Lindström, Inga-Lill Mårtensson
Networked Learning Conference, Lancaster, UK. April 5-7, 2004,
Paper i proceeding
2004
Paper i proceeding
Translating Erlang to mCRL
Thomas Arts, Clara Benac Earle, Juan José Sánchez Penas
In Proc. of Int. Conf. on Application of Concurrency to System Design,
Paper i proceeding
2004
Paper i proceeding
Supporting workplace learning for police officers ? Looking for design implications in mobile situations
Johan Lundin, Urban Nuldén
IRIS 27,
Paper i proceeding
2004
Paper i proceeding
Visar 1241 - 1250 av 1367