Ylva Hård af Segerstad beviljas VFT-program

ylva hård af segerstadYlva Hård af Segerstad (bilden) har tillsammans med Maria Olsson (Sahlgrenska universitetssjukhuset) och Stefan Nilsson (Institutionen för vårdvetenskap, Göteborgs universitet) blivit beviljad 35 000 kronor inom programmet Verifiering för tillämpning (VFT) från Forsknings- och innovationskontoret (FIK) för att nyttiggöra resultat av sin forskning om digitala verktyg som stöd för unga vuxna canceröverlevare.

VFT är ett Vinnova-finansierat program som syftar till att möjliggöra nyttiggörande av forskning vid Sveriges universitet och högskolor. VFT-finansiering ger dig viktiga insikter om det område/de intressenter som din forskning är relevant för och kontakt med externa aktörer som kan möjliggöra att dina forskningsresultat kommer allmänheten till nytta. Detta kan berika din forskning och öppna nya möjligheter för samverkan.

Är du också intresserad av nyttiggörande? Läs mer och anmäl ditt intresse här: VFT programmet på Göteborgs universitet.